Snart juni!

Sitter och doftar på denna ljuvliga bukett som jag och Novalie stannade och plockade på vägen hem från Valbo, vi två har varit och shoppat avslutningskläder medans Tony och Enya övernattar med hennes klass på Vikingagården.
Imorgon är det ju redan juni! Snart dags att räkna ned till semester ju!

Vårruset var ju igår, det gick sådär - men "bara" 20 sekunder sämre än förra året!
Jag och Wennie har redan bestämt att vi ska springa nästa år och då skall vi börja träna inför loppet cirka två månader innan! Måste köpa en löpartröja, det blev tokvarmt med den jag hade....
Så idag känner jag mig ganska mör och slut, satt och slumrade till på tåget in till stan imorse, var inne på Ackis på en fortbildningsdag på förmiddagen. Intressant och mycket info på kort tid. Sedan var det bara att åka tillbaka och jobba - gissa vad jag åt på tåget hem ;)
Yes, 8 bitars Sushi! Men jag orkade bara laxen och rullarna, åt bara upp avokadon och smakade bara på den stående rullen bredvid med crabfish. Blev så mätt så jag åt mellis fyra timmar senare =)

Men nu så blir det sängen, inatt har jag Novalie som sällskap ♥

Ida

Mors dag, fina fiskar och färgglada vägar....

Igår morse blev jag firad med paket, frukost på sängen och hembakta maränger, familjen kom insjungades med "ja må du leva" =) eftersom det inte finns någon morsdags visa! + att Enya kvällen innan plockat en stor bukett gullvivor!

Efter skönsången så åkte Tony ut och plockade upp näten med sin morbror,
18 gös och 10 abborrar blev det! Till lunch igår så blev det självklart smörstekt gös med kokt potatis och en kall sås - mums!

Här är en bit av grusvägen till oss, det blir så härligt med alla färger, den röda graniten i vägen, den blåa himlen och de gröna ängarna!
Jag var ut i lördags på en joggingvända, en runda på ca 4,5 km. Joggade 16 av 35 minuter, så det tar sig!
Imorgon är det ju dags för vårruset i Gävle, och jag hoppas på att peppen infinner sig precis som förra året och loppet går bra!
Så ikväll har jag sistaminuten tränat på crossen under ett avsnitt Förhäxad och varit noga med att dricka vatten, men jag tror det bästa vore en lång natts skönhetssömn och inte sitta här och blogga ;)

Go´natt!

Långhelg

Så härligt med långhelg, det känns som om vi har varit här på stugan jättelänge, men det är ju bara för att vi har fått så mycket gjort och det är ju bara fredagkväll än så länge.
Idag när jag åkte och handlade så köpte jag några sommarblommor här eftersom jag inte hann åka förbi potatis-Lasse hemma.
Tre plantor av "million bells" som jag hoppas fyller upp hela zinkbaljan.
Enya och vår granntjej Emma som är med oss bakade årets första rabarberpaj igår, senare på kvällen var det också en magisk solnedgång.
Promenerade till Josse där vi alla skulle äta middag, utmanade mig själv att gå med utsläppt hår ;)
Imorgon måste jag ut och gå/jogga - vårruset är på tisdag...... *suck*.... det blev ju inte alls som jag tänkt mig med träningen inför det... får hoppas på en repris på förra året då vi egentligen skulle gå men blev så peppade när vi var där att vi joggade ändå och gick bara en liten stund...